Mitsubishi Pajero, višestruki pobjednik najsurovijeg relija na svijetu (Dakar), predstavnik je stare škole klasičnih terenaca, poput Toyote Land Cruiser i Nissan Patrola. Testni primjerak iz 2000. nosi oznaku Sport te se radi o sirovijoj izvedbi, izvedenoj iz Pickupa L200.
Ta je verzija ponuđena zbog niže cijene, kako bi Pajero bio dostupan širem sloju kupaca. Nešto jednostavnija tehnologija, s masivnom šasijom i krutim podvozjem s prijenosom 4x4 te masom od dvije tone, dobra je preporuka za kupnju. Treba se dobro potruditi, kako bi se uništio ovaj automobil, uz barem prosječno održavanje. To se odnosi i na klasičan turbodizelaš, koji iz 2477 ccm istiskuje samo 99 KS (za usporedbu, Renaultov 1.5 dCi iz 1461 ccm razvija 106 KS) te nije čudno što bez problema prelazi više od 300.000 km.
Izvorna japanska proizvodnja jamstvo je izdržljivosti te se nismo iznenadili dobrim stanjem, usprkos dosta kilometara na brojčaniku. Iako se radi o klasičnom, izdržljivom terencu, nije dobro kupiti primjerak od zaljubljenika u terenske avanture. Preporučljivo je da je većinu kilometara prošao na asfaltu. Zbog toga je preporučljiv temeljit pregled na podnici, koja najbolje pokazuje radili se o 'isluženom ratniku' ili o još uvijek dobrodržećem 'offroaderu'.
Prema izvješćima ADAC-a modeli iz 2000. tijekom prošle godine imali su 14 kvarova na tisuću primjeraka. To je solidno, a modeli iz 2004. i 2005. imali su izvrsnih 4,2, odnosno samo 1,9. U podvozju treba obratiti pozornost na zazor u zglobovima ovjesa, istrošenost spojke i sinkronima mjenjača, posebice kod ekstremno eksploatiranih modela. Unutrašnjost je izrađena od razmjerno jeftinih, ali čvrstih i izdržljivih materijala.
Na okret ključa motor se protresao i zaklopotao kamionskim zvukom. Osjeća se da je dosta prešao (201.000 km) i kod dodavanja gasa malo zadimi, ali još uvijek je u dobrom stanju. Dobro vuče, bez velikog temperamenta, ali ravnomjerno i za ovakav automobil dovoljno. Potrošnja nije mala i raste s prijeđenim kilometrima, ali desetak litara ne bi trebao biti problem. Upravljački je mehanizam bez osjetnijeg zazora te Pajero dobro drži pravac, koči bez trzaja i u vožnji pokazuje da može još dugo služiti. Servisi i popravci nisu jeftini, no ipak, zbog pouzdanosti i povoljne cijene, kupnja se isplati.
Gotovo neuništiv, ali...
Iako je turbodizelski motor razmjerno malo opterećen, zabilježeni su problemi s brtvilom glave motora, turbopunjačem i pumpom rashladne tekućine te osjetljivim žarnicama. Nakon kupnje, preporučljivo je odmah izmijeniti zupčasti remen, zajedno s napinjačem, pratećim valjkom i pumpom rashladne tekućine. Osjetljiv je alternator, koji izaziva pražnjenje akumulatora. Prije kupnje preporučljiv je temeljit servis kod specijaliste za dizelaše te bi bilo dobro prepustiti mu pregled prije kupnje. |
Limarija
Solidna i otporna na hrđanje. Proverite područje oko nosača motora te unutrašnjost blatobrana i cijelu podnicu
na vrh
Motor
Robustan i malo opterećen četverocilindraš, uz dobro održavanje, može prijeći više od 300.000 km. Oprez: zupčasti remen!
na vrh
Mjenjač
Najosjetljiviji sklop te je preporučljivija automatika. Provjerite preciznost šaltanja (sinkrone) i stanje spojke, koja teško izdrži više od 70.000 km
na vrh
Podvozje
Masivan i čvrst ovjes dobro se nosi s neravninama na cestama. Dugotrajna terenska vožnja prepoznaje se po zračnosti u zglobovima
na vrh
Motor |
|
|
---|---|---|
Vrsta |
|
turbodizelski, redni
|
Obujam | ccm | 2477 |
Cilindri/Ventili | 4/8
|
|
Snaga | KS | 99 @ 4000/min
|
Moment | Nm | 240 @ 2000/min
|
Mjenjač | ručni, 5 brzina
|
Performanse |
|
|
---|---|---|
Najveća brzina | Km/h | 145 |
Ubrzanje 0-100 | s | 18,5 |
Potrošnja | l/100km | 8,0 - 12,5
|
Robusna i kvalitetna izvedba, izdržljiv motor, čvrsto podvozje
Materijali unutrašnjosti, vodena pumpa, brtva glave motora
1999. - 10.700 EUR
2000. - 11.600 EUR
2001. - 12.800 EUR
2002. - 14.100 EUR
2003. - 15.700 EUR
2000. - 11.600 EUR
2001. - 12.800 EUR
2002. - 14.100 EUR
2003. - 15.700 EUR
dr. Željko Marušić / Jutarnji list