Od 60-tih godina prošlog stoljeća sljezovi kolačići su poznati su kao simbol iskušenja. Ne morate biti ljubitelj ovih pahuljastih slatkiša ali morate priznati kako izgledaju i mirišu neodoljivo. Upravo, problematikom samokontrole bavio se psiholog Walter Mischel. Naime, provedena je serija istraživanja pri Sveučilištu Stanford pod izvornim nazivom: “The Marshmeallow Test: Mastering Self-Control.”
Eksperiment se provodio na sljedeći način: ispitanik (dijete) je na određeno vrijeme ostavljen sam u zatvorenoj sobici te je trebao odoljeti sljezovom kolačiću posluženim pred njega. Ako izdrži da ga ne pojede dok se ispitivač ne vrati dobit će još jedan sljezov kolačić.
U nastavku možete pogledati video kako su izgledali klinci stavljeni pred iskušenje mirisnih sljezovih kolačića:
Gotovo 40 godina nakon provedenog testa, točnije 2006. Walter je posjetio iste klince koji su sudjelovali u istraživanju te došao do spoznaje kako su klinci koji su odoljeli iskušenju prikupili više bodova i bolje ocjene na fakultetu, imaju manji BMI indeks te su zaradili više novaca nakon završenog fakulteta u uspredbi s ispitanicima koji nisu odoljeli sljezovim kolačićima.