Klikom do novog posla u svijetu gastronomije

Predstavljen web projekt Gastroposao.eu - jedinstveni portal za pomoć pri pronalaženju posla u sektoru gastronomije  

Udruga za promicanje vrijednosti hrvatske gastronomske i enološke baštine “Gastronomadi” nakon uspješne kandidature i završetka procesa pregovora u sklopu IPA programa Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja, ostavrili bespovratnu pomoći koje će financirati Europska unija u iznosu od gotovo 170.000,00 €.

Financiranje će omogućiti da Gastronomadi formiraju i implementiraju tehnološki jedinstven portal za usmjereno zapošljavanje u sektoru ugostiteljstva – gastroposao.eu

Što je gastroposao.eu?

Portal je zamišljen kao centralno i meritorno mjesto za pomoć pri zapošljavanju kuhara, konobara i drugog osoblja u ugostiteljstvu. Portal je orijentiran direktno na te struke koje godinama trpe sustavnu nebrigu, iako su s druge strane ključni faktori najvažnije i najpropulzivnije privredne grane u Hrvatskoj – turizma. Obraćajući se i posloprimcima i poslodavcima kroz pažljivo osmišljen sustav krajnji mu je cilj pojednostavljenje ponude i potražnje radne snage, uz niz strukovnih filtera znanja, iskustva, želja, mogućnosti… i jedne i druge zainteresirane strane.

Projekt se provodi u suradnji s virovitičko-podravkom županijom odnosno područnim uredima HZZ-a i županijske razvojne agencije VIDRA.

Prema projektnom planu novi portal bi trebao postati najveća specijalizirana burza rada za ugostiteljstvo, prvenstveno orijentirana na hrvatsko tržište, s planovima širenja na cijelu regiju. Provođenje projekta je započelo vlastitim snagama udruge Gastronomadi prije gotovo dvije godine, dok je projekt uspješno prošao kandidaturu kroz IPA program za poticanje zapošljavanja te je iz EU fondova dobio 170.000,00 eura za završetak projekta.

Glavni problem?

Prema riječima Roberta Riplija, predsjednika udruge Gastronomadi, ključna zapreka za razvoj turizma u hrvatskoj je problem kadrova – kuhari i konobari mijenjaju radna mjesta više puta kroz godinu i u pravom su smislu mobilni – tijekom sezone kontinentalci se sele na Jadran, dok u jesenskom i zimskom razdoblju traže posao na kontinentu. S druge strane, vlasnici ugostiteljskih objekata, vrlo malo znaju o ugostiteljskim zanimanjima, imamo kontinuirano povećanje sive zone zapošljavanja i uz to neprilagođen školski sustav stvarnim potrebama tržišta. Cilj portala gastroposao.eu je spajanje ponude i potražnje u jedan sustav – objašnjava Ripli.

Zoran Šimunić, voditelj projekta, istaknuo je da oko 25% tržišta rada pokriva sektor ugostiteljstva, te da je jedan od ciljeva da se u slijedeće tri godine obuhvate i obrade oko 10.000 potencijalnih kandidata za posao.

Gastroposao.eu nije još jedan portal za zapošljavanje općeg tipa, npr. mnogi kuhari su po formalnom obrazovanju sasvim nešto drugo i njihova kompetencija na općim portalima je teško prepoznatljiva. Stoga smo uveli razne inovacije poput verifikacije sposobnosti, e-learninga na daljinu te call centra na koji će se javljati stručnjaci iz gastronomije, a ne informatičari – objasnio je Šimunić.

Uz Gastronomade partneri u projektu su HZZ virovitičko-podravske županije, te VIDRA razvojna agencija koja je do sada realizirala oko 40 milijuna eura iz europskih fondova. Uz ovaj projekt udruga sudjeluje aktivno i na drugim projektima s županijom; tako su nedavno sudjelovali u postavljanju najsuvremenijeg studentskog restorana “Škola”, a korištenje instant proizvoda poput juha iz vrećica se izbjegava , već se svako jelo priprema na kvalitetan i zdrav način.

Novi projekti

Župan g. Tomislav Tolušić predstavio je novo obnovljeni dvorac Kurija-Janković, orijentiran prema cycloturizmu (biciklistima). Dvorac je obnovljen u samo godinu dana, većinom sredstvima iz IPA programa za prekograničnu suradnju i Ministarstva turizma, a obnova je koštala 2,2 milijuna eura. Uz 20-tak soba, u sklopu dvorca će se izgraditi i veliki rekreacijsko-sportski centar.

– Tolušić zatim nastavlja: “Što nudi Virovitičko-podravska županija? Jedina nudi naseljeni riječni otok u Hrvatskoj, pješčane plaže, vinarstvo koje se sve brže razvija, lov i ribolov, povijesne utvrde, dvorce, najveći smo proizvođač meda u Hrvatskoj, imamo jedini zaštićenu sortu paprike u EU i proizvodimo velike količine lješnjaka. Turizam ne može biti osnovna djelatnost županije, ali može biti dobar izvor zarade za njezino stanovništvo. Šimunić je naglasio da kroz DMC projekte Županija i Gastronomadi žele u stvoriti novu gastronomsku sliku destinacije i od nje napraviti novu turističku ikonu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 23:03