Dizajnerski škarnicli i torbe za plac

Troje studenata dizajna kreiralo je ambalažu za varaždinsku tržnicu. Nadaju se da će njihov projekt uskoro zaživjeti (a mi se nadamo da će se proširiti na druge tržnice).

V u Varaždinu na placu svake se dešava. Tu se može kupovati kak da ste vu kazališću. Ili na fešti. Med štande malo ziđeju folkloraši, pa malo tamburaši, a se to dok kupujete lepi grincajg i najčrleniji paradajz na svetu i okolici, ki je narasel na okolnim gruntovima. Održava se i Varaždinski sejem, bira se i najkumica godine… Ak’ pak dežđ curi, namirnice će vam priti ravno vu hižu.

Nadamo se da ste razumjeli što želimo reći, ako niste, evo kratkog objašnjenja: varaždinski je plac popularno okupljalište građana, i to ne samo zbog svježeg sira i vrhnja, voća i povrća, nego i zbog raznih manifestacija, a ujedno i jedna od prvih tržnica u Hrvatskoj koja nudi uslugu dostave proizvoda na kućnu adresu. No, to nije razlog zašto smo posjetili varaždinsku tržnicu. Više nas je zanimalo što je studente sa Studija dizajna navelo na taj put. Naime, u sklopu posljednjeg Špancirfesta održale su se dizajnerske radionice na kojima je predstavljena nova oprema za varaždinsku tržnicu, osmišljena još prošle godine. Riječ je o kreativnim studentskim, dizajnerskim rješenjima kojima se želi dodatno brendirati Varaždin, u ovom konkretnom slučaju razraditi (novi) identitet i (re)dizajnirati ambalaža za Gradsku tržnicu Varaždin.

Plac tim koji čine Sanja Rotter, Ozana Ursić i Marko Hrastovec dao je originalan odgovor na taj zadatak, inspiriran upravo transportnom uslugom koju nudi varaždinski plac. Osmislili su tri proizvoda za prodavače i kupce koji zadovoljavaju više razina transporta namirnica s placa: papirnate vrećice – popularnije škarnicle – koji su izrađeni u dvije veličine kako bi u njih stalo više namirnica, zatim platnene torbe također veće zapremine, koje na remenu imaju ispisane namirnice s tržnice pa podsjećaju korisnika što je zaboravio kupiti te dostavne kutije na kojima se može ispisati točna adresa naručitelja i cijene namirnica. Sve proizvode prati opisi na lokalnom dijalektu, čime su na zanimljiv i duhovit način htjeli prenijeti komunikaciju s tržnice na daljnje korisnike njezinih proizvoda.

– Konceptualno, inspiracija za ove proizvode bila je komunikacija koja je tradicionalno vezana za plac, točnije ona vezana za varaždinski dijalekt, što unosi element humora i lokalne specifičnosti. Oblikovno, proizvodi imaju zajedničku karakteristiku, a to je konusni oblik – kaže dizajnerica Sanja Rotter. Škarnicli, torbe i kutije uskoro bi se mogle vidjeti među prodavačima i kupcima na placu jer, dodaje, Gradska tržnica Varaždin ozbiljno je zainteresirana za izradu platnenih torbi. Projekt je trenutačno u stanju mirovanja, ali nakon pregovora, dizajneri se nadaju skoroj izvedbi i prodaji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 17:12